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2013年6月17日月曜日
Today's Topix - Context Post - PBE for Patch 3.09 の続きとその他少々
6/14/2013 Context Post - PBE for Patch 3.09の補足といくつかのRedのPostです。
スキルの可変遅延
いくつかのスキルにはダメージが発生するタイミングに幅が持たされており、たとえば、BrandのPillar of Flameは詠唱後、0.5秒から0.75秒の間に範囲内にいる場合にはダメージが発生する。
どのくらいの値になるかはまだ定かではないが、Brandは0.625秒程度との見通し。
Oracleの変更点
死亡時に失われなくなる
索敵範囲が750から600に減少
効果時間が5分から4分に減少
索敵範囲が見えるようになる
現状のOracleを使用した状態でのCampingやOracleを使用したプレイヤーが集団戦に参加しない状態を促進しているのはゲームにとってよろしくない。
また、負けている側のチームが死ぬことによるリスクを恐れ、勝っているチームが買いやすくなっていて雪だるま式な要素となっているのを止めさせる。
現在のOracleを持った時に"どうやって死なないようにしてOracleの効果を維持するか"ではなく"どうやって上手く立ち回るか"に変更したい。
Note: 現在のPBEのビルドでは適応されておらず、次回以降に適当予定
@Reds involved with Kassadin changes
早ければ金曜日までにPBEに変更が来るそうです。
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=38782881#38782881
@Riot Diana Skin incoming?
Ironstylus氏によれば現在製作中のDianaのSkinはまだ数ヶ月を要するようです。
また次のスキンはDark Valkyrie skinよりも"a bit more.. pretty(?)"で"Little less dark, a little more elegant"なものになるそうです。
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=38795300#38795300
なお、同氏が開発の観点から現在スキンの開発が難しいと挙げているチャンピオンは以下の通り。
理由としては主にTechnical(素体が古いなど技術的な問題)、Logistical(作業量的な問題)、Conceptual(コンセプトの問題)の3つに分けられます。
Evelynn - Technical.; Outdated model/rig/animations/etc
Fiora - Conceptual. Lacking large visual landmarks, she's mostly just a lady in a costume.
Hiemerdinger - Technical. Mostly, outdated.. everything.
Lissandra - Logistical. Holy ****, so many particles! All of those particles are separate models with seperate, and possibly, custom animations on them.
LeBlanc - Conceptual. She's actually one our most standard of standard human females.
Malphite - Technical. Not so much unusable rig, but still has it's challenges.
Master Yi - Technical. Pizza feet...
Rumble - Technical and logistical. As stated.
Shyvanna - Logistical. Basically two champions in one.
Sion - Technical. Yikes..
Sivir - Technical. Outdated model/rig/animations/particles.. So yeah, rework first.
Swain - Technical. Outdated assets, basically also two champions.
Taric - Technically outrageous. Outdated assets.
Teemo - Existential. Every subsequent skin we make for him unlocks another gateway to hell.
Twitch - Technical. Very outdated assets, he's actually missing legs I think.
Udyr - Technical and Logistical. Fairly outdated, but pretty much 4 different champions depending on complexity.
Varus - Conceptual. Dude with a bow and purple pants.
Xerath - Logistical. Piles of particle work and strange rig voodoo I have no idea how to even describe.
Zac - Conceptually and logistically. Virtually no differentiated landmarks on skins, pretty much all texture or animation behaviors can be leveraged.
Zilean - Outdate assets, but not really an animation nightmare. He floats.
Zyra - Conceptually and logistically. On her body, not a ton of distinquishing landmarks. All of her plants require new models and new animations.
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