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2020年5月16日土曜日

Google Play ストアでの「リーグ・オブ・レジェンド:ワイルドリフト」のトラブル説明と、今後予定しているアルファテストについて


2020年5月16日、Google Play ストアの「リーグ・オブ・レジェンド:ワイルドリフト」ストアページで起こっていたトラブルについての説明が公式アカウントより発表されました。発表の最後には、一部地域で6月にアルファテストを行う旨も付記されています。

原文ツイート

以下、画像内文章の翻訳


Google Play ストア

多くの方がGoogle Play ストアで少しの間だけ表示されていた「テストする」というリンクを見つけました。このリンクを押した方のアカウントは、押してもエラーが起こる「インストール」ボタンのある状態になってしまったと思います。これは私たちのせいで、存在しない早期アクセステストに同意できる設定に切り替わってしまっていました。この影響を受けた方は、もう一度事前登録をする必要がありますが、その他は全て元通りに戻っています。大変申し訳ございませんでした。

「ゲームがプレイ可能」という内容のプッシュ通知が表示された方もいました。原因究明作業中ですが、はっきり明言しておきますと、このゲームはまだプレイ不能ですので、つられて何かをインストールしないようにお願いいたします! トラブルシューティングにご協力いただいた皆様に感謝いたします。


最低スペック

素晴らしいプレイ体験を作り上げるために、ローンチ時の最低機器スペックについてはまだ作業を続けています。ワイルドリフトの核となるゲームプレイについては妥協することなく、なるべく多くの機器でゲームをプレイできるように努めています。
ローンチ時には、以下のスペック以上の機器をサポートしたいと思います。
  • 1.5GB RAM
  • Qualcomm Snapdragon 410 プロセッサ
  • Adreno 306 GPU
さらに、32bitのAndroidプロセッサもローンチ時よりサポートするために作業中です。iOSでワイルドリフトをプレイするためにはiPhone 6以降の機器が必要になりますが、こちらの要件は以前発表したものよりも高くなってしまいました。開発が進めばさらなる情報を発表しますので、できるだけ多くの機器でプレイできるよう、ゲームの最適化に取り組んでいることを知っていただければと思います。


あ、最後にひとつ

来月にブラジルとフィリピンにて、限定規模のアルファテストを行うため、必要機器スペックを一時的に引き上げています。これについての発表、またさらなる詳細発表は、5月末を予定しています。

いつも気にかけてくださる皆様の疑問にお答えできていれば幸いです! それでは、数週間後にまたお会いしましょう。



以下原文

GOOGLE PLAY STORE

Many of you found a “testing" link that was briefly available on the Play Store. Opting into this test likely put your account in a weird state with an "Install” button that errored out. This one was our bad; we had accidentally toggled a setting that allowed you to "opt-in" to a non-existent Early Access test. If you're affected by this, you might have to pre-register again, but everything else should be back to normal. Sorry about that!

We've also seen reports that push notifications have been sent out to some players saying the game is available. We're still tracking down the source of where this is happening, but to be clear: the game is not available yet, so please don't download anything fishy! Thanks to everyone that helped us troubleshoot so far.

MINSPEC

In order for us to build a League experience that feels great to play, we're still working on what our minimum device specs will be when we launch. We're aiming to make the game available to as many devices as we can while not compromising on Wild Rift's core gameplay.

At launch, we hope to support devices with these specs and above: 1.5GB RAM, Qualcomm Snapdragon 410 processor, and Adreno 306 GPU. And yes, at launch, we're working to support 32-bit Android processors. For iOS players, we're aiming to have Wild Rift run on iPhone 6 and above, which we know is a little higher than what we previously announced. We'll provide more info on this as we continue developing the game, but please know we are committed to finding ways to optimize the game for as many devices as we can.

OH, ONE MORE THING

We're temporarily raising the required device specs to support a very limited alpha test next month in Brazil and the Philippines. More info on that, and a bunch more, at the end of May.

Hopefully this helps-thanks for sticking with us! See you in a couple of weeks.



関連リンク
リーグ・オブ・レジェンド:ワイルドリフト - Google Play のアプリ
リーグ・オブ・レジェンド:ワイルドリフトさん (@wildriftJP) / Twitter

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