プレシーズンに関連して、TwitterでRioterが投稿したツイートを収集しています。
注意事項:ツイートの内容はその時点のものであり、その後変更される可能性があります。
試合時間の長さについて(Riot MapleNectar氏)
プレシーズンの目標として試合時間の長さについて私たちがやりたいことを聞かれるので、こちらで少しはっきりしておければと思います!
高レベルの目標:
1. レーニングフェーズの平均時間は長くしたい
2. 試合中盤はもっとエンゲージが起こるようにして、デスタイマーは短くしたい
3. 片方のチームが大きなリードを持っている試合は、負けているチームが賞金で挽回しなければ早めに終わるようにしたい
4. 互角の試合では、シーソーゲームが続いて長引くようにしたい
全てを要約するとこうです。平均試合時間は概ね同じ長さに留めたいのですが、全体を通してもっとエンゲージを増やしたい。つまり、負ける試合に閉じ込められてさらに15分無駄にしたという感覚をなくしたいのです。社内テストの平均試合時間は31分30秒で、ライブサーバーのデータよりも少し長いのですが、これはプレイテストでは降伏しないためです。
もちろん、ここから得たいと思うものについて目標を立ててはいますが、皆さんが試合をどう感じ、そこからどう対応するかについてしっかりと注意を払うつもりです。試合が長くなってプレイヤーの皆さんがそれを楽しむのであれば、逆にそちらを支援していく方策を探していきます。
原文:
Something I've been seeing get asked/guess about is what we want to do about game length given our preseason goals, hoping to clear some of that up!— Richard Henkel (@RiotMapleNectar) 2018年11月17日
At a high level:
1. Avg lane phase should be longer.
2. Mid game should be more engaging and have less dead time
3. Games where a team has a large lead should close out faster if the losing team doesn't take advantage of bounties— Richard Henkel (@RiotMapleNectar) 2018年11月17日
4. Even games should have more back and forth and likely go longer.
All this boils down to this. We intend avg game length to remain roughly the same, but be
More engaging throughout. IE - If you've lost the game you shouldn't feel like you're stuck in it for another 15 minutes. In our internal testing we've been averaging 31:30 for our games, which will be slightly higher than live because we don't surrender in playtests.— Richard Henkel (@RiotMapleNectar) 2018年11月17日
Of course, while we have our goals for how we hope this all nets out, we're going to be paying close attention to how the game FEELS for you all and react accordingly. If games get longer and players around the world are enjoying it, we'll find a way to support it and vice versa— Richard Henkel (@RiotMapleNectar) 2018年11月17日
テレポートの弱体化(Riot MapleNectar氏)
(Meteos選手へのリプライ)テレポートのキャンセル仕様は削除するべきだとあなたが言っていたツイートを、誰かが私に送ってきました。見たことはなかったのですが、来るプレシーズンで実装予定です。
テレポート
詠唱時間:4.5 秒→4 秒
[NEW] COMMIT:テレポートを一旦起動すると、使用者はそれをキャンセルできない
原文:
@MeteosLoL someone just shared a tweet with me where you said we should remove tp cancelling. Didn't see it before, but coming soon to a preseason patch near you— Richard Henkel (@RiotMapleNectar) 2018年11月17日
Teleport:
CHANNEL :: 4.5 seconds >>> 4 seconds
[NEW] COMMIT :: Teleport can't be canceled by its caster once cast
またRedditにて、パッチノート掲載予定の変更理由説明文も投稿されています。
Riot_MapleがRiot MapleNectar reveals new Teleport change: Can no longer be cancelled after casting.について記入したコメント
新シーズン開始までのスケジュールとLPの自然減衰への変更(SapMagic氏)
プレシーズンの重要な日程:
- 8.23(11月21日)でプレシーズン開始、ゲームプレイの変更
- 8.24でランク戦への変更が実装(ティア、振り分け戦)
- 9.1は安定を図るためのパッチ
- 9.2(1月23日)で新シーズン開始
質問はいつも歓迎しています!
よくある2つの質問:
1. LPの自然減衰は無効化されていますか?
はい。現在は無効化されていて、新シーズン開始時に有効になります
2. 名誉のリセットはいつ?
シーズン開始時です。現在良好な状態なら、名誉レベルが2にリセットされます。
また、来年はLPの自然減衰が起こる最低ランクをダイヤモンドに引き上げます(訳注:現在はプラチナ以上)。
私たちはランキングの最も競技的な要素として自然減衰が重要だと考えており、ポジションごとのランク実装により、自然減衰について多くのプレイヤーから要望が上がったため、減衰が起こるランクを引き上げるのが適切だろうと感じました。
原文:
Quick PSA with important dates for preseason:— SapMagic (Ed Altorfer) (@RiotSapMagic) 2018年11月13日
- 8.23 (Nov 21) preseason starts, gameplay changes
- 8.24 is when Ranked changes start to go out (tiers, placements)
- 9.1 is mostly for stabilizing stuff
- 9.2 (Jan 23) the season starts
I'm always open for questions!
Two super common questions:— SapMagic (Ed Altorfer) (@RiotSapMagic) 2018年11月13日
1. Is decay off? YES - it is currently off and will turn back on with new season
2. When does honor reset? SEASON START - resets to 2 if you're in good standing
We're shifting up the minimum rank for decay next year to Diamond.— SapMagic (Ed Altorfer) (@RiotSapMagic) 2018年11月13日
We think decay is important at the most competitive parts of the ladder, and with position ranks making more demands on players in terms of decay we felt it would be appropriate to move it up.— SapMagic (Ed Altorfer) (@RiotSapMagic) 2018年11月16日